Voor bedrijven

Van A tot Z: dit kan een goede na-service betekenen voor jouw bedrijf

van a tot z

Welk type ben jij? Voer je de werken uit zoals afgesproken en sluit je dan alles af om aan een volgende opdracht te beginnen? Of volg jij ook na de werken de situatie nog op en bied je een na-service aan de klant? We beseffen dat je al werk genoeg hebt met de uitvoering van de opdracht alleen, maar hieronder lees je hoe je met heel weinig moeite een groot verschil kan maken, voor je klant én voor je bedrijf. Werken gedaan ≠ werk gedaan.

Jouw verdienste? Extra diensten.

Soms is het echt bijna te eenvoudig om te geloven. Of je nu tuinaanemer, loodgieter of schrijnwerker bent. In eender welk vakgebied is er naast plaatsing, installatie of aanleg ook herstel en onderhoud nodig. Bied je klant meteen, tijdens of na de werken, jouw extra diensten aan. Op die manier voelt de klant dat je betrokken bent, heb jij een nieuwe lange-termijnklant op zak én hoeft jouw klant niet verder te zoeken in geval van nood. Win-win!

win win

Communiceren, communiceren, communiceren

Ken je die frustratie? Webshops die je tijdens je aankoop als het ware stalken met mails, telefoontjes en reclame en waarbij het na afloop plots radiostilte wordt en op geen enkele vraag nog antwoord komt.. We zijn ze liever kwijt dan rijk.

Wat dat met jou te maken heeft? Ook jouw klanten willen na afloop van de werken graag nog iets van je horen. Zelfs als alles prima verlopen is en ze geen vragen meer hebben, is het fijn om hen een tijdje later nog eens te contacteren om na te gaan of alles nog in orde is en of je nog iets voor hen kan betekenen.

mensen die berichtjes lezen

Meer reviews = meer klanten

Vraag jij je klanten op de laatste dag van de werken of na een herstelling wat ze vinden van het resultaat? De kans is groot dat het antwoord op deze vraag ‘Ja, natuurlijk!’ is. Maar vraag je hen ook al om een beoordeling te schrijven over jouw bedrijf op een beoordelingsplatform? Op die manier blijf jij leren uit je fouten en kunnen andere (potentiële) klanten lezen waarom ze voor jou moeten kiezen.

Oke, maar hoe dan? Nodig je klanten uit om een review te schrijven op Homeproved.com en pak uit met je eigen Homeproved-score. Als je dat doet net nadat je je betrokkenheid nog eens hebt getoond, neemt jouw tevreden klant graag de tijd om even iets achter te laten.

homeproved-scores

“A small step for you, a giant leap for your client.”

– geïnspireerd door Neil Armstrong (1969)
08/09/2020

Vragen en opmerkingen

Heb je vragen of opmerkingen? We beantwoorden deze met plezier.

Vragen over dit artikel?

Vorige artikel
De 5 belangrijkste voordelen van meer zonlicht in je woning
Volgende artikel
Plisségordijnen in jouw woning: zo geniet jij van extra gezelligheid