Actua

Je huis snel verkopen via een rollercoaster, etalage of radiospot?

Voor het project De Huizenpromotor van ABN-AMRO is niets te gek. De Nederlandse bank wilt de huizenmarkt een boost geven en verkoopt daarom huizen op wel heel originele manieren. Eigenaren die hun huis te koop aanbieden, kunnen via De Huizenpromotor kans maken op een originele verkoopcampagne die ongetwijfeld de juiste koper aantrekt!

De hele maand december hebben Nederlandse eigenaren die hun huis willen verkopen de mogelijkheid om een verkoopcampagne te winnen. Iedere dag wordt er een nieuwe campagne gelanceerd waarvoor meerdere winnaars geselecteerd worden.

Op rondleiding met een rollercoaster!

Het idee van de rollercoaster steekt er met kop en nek bovenuit. Het reclamebureau Wefilm bouwde een heuse rollercoaster doorheen een huis dat te koop staat in Ermelo. Kandidaat-kopers kunnen zo een wervelende rondleiding maken doorheen de woning en tuin en krijgen onderweg een uitgebreide uitleg over de woning. Zo krijgen we te horen dat de keuken heel wat inbouwtoestellen telt, dat de woning recent nog gerenoveerd is en hoeveel kamers ze telt.

Het filmpje van de rondleiding werd op YouTube gepost en heeft intussen de kaap van 1,5 miljoen views overschreden. Ook aan het huis zelf hebben heel wat kijklustigen – en avonturiers – zich aangeboden om het huis vanuit de rollercoaster te bewonderen.

Van vastgoedstyling tot grootse marketingcampagne

Gewoon een bordje ‘Te koop’ aan je raam of in je voortuin zetten blijkt dus niet langer voldoende om je woning makkelijk verkocht te krijgen. Vastgoedstyling komt steeds vaker voor en heeft als bedoeling om het volledige potentieel van een woning te tonen. Een stylist komt de – vaak leegstaande – woning dan aankleden met meubelen en decoratie om zo een huiselijk gevoel te creëren en om kandidaat-kopers te laten wegdromen bij de mogelijkheden.

ABN-AMRO gaat dus nog een stapje verder met De Huizenpromotor-campagne en koppelt heuse marketingcampagnes aan de verkoop van huizen. Naast de rondleiding in een rollercoaster, konden deelnemers van de campagne ook al kans maken op een radiospot. Deze zal dan op de lokale zenders in de omgeving van de woning uitgezonden worden. Op 2 december werd er een videobanner aangeboden die bovenaan de homepage van Marktplaats.nl geplaatst zal worden, een website met een miljoenenpubliek. De derde actie bestaat eruit dat een levensgroot beeld van de woning in de etalage van een ABN-AMRO filiaal in de buurt geplaatst zal worden waar naast de klanten ook de vele voorbijgangers de woning te zien krijgen.

Alle projecten & campagnes kan je op De Huizenpromotor-campagne bekijken.

03/12/2014

Vragen en opmerkingen

Heb je vragen of opmerkingen? We beantwoorden deze met plezier.

Vragen over dit artikel?

Vorige artikel
Handdoekradiatoren voor city people
Volgende artikel
De fermettestijl tot in de details, met meubelbeslag van Dauby